Boční kombinovaný panel– VCSP 20Dx128GI/37WE

Jedná se o typ kombinující vysoce kontrastního LED vnějšího panelu VLP 20D x 128GI (typ D) (zelený a řízený sběrnicí IBIS) a bočního vnitřního vozidlového širokoúhlého LCD 37″ (vysoce svítivé 700 Cd/m2) řízeného pomocí ethernetu.

Obecné vlastnosti kombinovaných oboustranných LED/LCD panelů


Kombinované oboustranné vozidlové panely jsou typické tím, že mají:

  • z jedné strany panelu pro zobrazení plochu LED diod chovající se jako standardní vnější boční tabla vozidel (viz. níže obr. č. 1),
  • a z druhé strany panelu uvnitř vozidla širokoúhlý LCD displej pro zobrazení průběhu trasy cestujícím (viz. níže obr. č. 2).

 Tyto oboustranné panely mají dvě řídící jednotky a dvě rozhraní, jedno pro část ovládání LED panelu (IBIS nebo Ethernet) a druhé pro řízení LCD displeje (obvykle pouze ethernet). Oboustranný panel jako celek je uzpůsoben pro přivedení jedné či dvou napájecích linek, která napájí dva zobrazovací systémy. V případě použití našeho konceptu napájení systému dle palubních počítačů EPIS 4.0x se jedná o napájení HS pro vnější LED panely (vypíná se po příjezdu na konečnou z důvodu šetření energie) a CS pro LCD panely (vypíná se pouze při delším stání na konečné stanici).

Panel je ovládán prostřednictvím palubního počítače přes sběrnici IBIS či Ethernet nebo jejich kombinací. Obě zobrazovací plochy jsou tak na sobě nezávislé a jsou z palubního počítače ovládány samostatně. Veškeré zobrazení dat je v režii palubního počítače.

V rámci mechanického provedení tento oboustranný boční panel musí respektovat obě velikosti – tj. délku bočního LED panelu a výšku širokoúhlého LCD. Jednotlivé LED panely a LCD displeje je možno kombinovat dle přání zákazníka.


Část LED panelu

Obecně lze použít jakékoliv námi vyráběné boční LED tablo – od VLP 19 do VLP 30 a s ovládací sběrnicí IBIS, RS 485 nebo ethernet. Způsob zobrazování textů a symbolů na části LED může uživatel zvolit statický, rotující, inverzní nebo i grafickou plochu. Informace jsou zobrazovány ve vybrané barvě panelu – zelené, oranžové či žluté aj. s nastavitelnou velikostí znaků dle typu písma. Pro panely je možno vytvořit texty při využití vlastních fontů a ikon (školní spoj, bezbariérová přeprava, objížďka, zkušební provoz, náhradní autobusová doprava, přestup na vlak apod.).

Vnější LED panely (směrové ukazatele – tabla) je možné dálkově přeprogramovat z palubního počítače (SW i data). Panely mají elektronickou precizní regulaci svitu dle intenzity okolního světla založenou na regulaci napětí na LED diodách a časovém multiplexu. Napěťová regulace zajišťuje nízkou spotřebu a prodlužuje životnost panelu (maximální pracovní režim LED diod je hluboko pod maximálními hodnotami – cca 30%). Boční tablo tak může mít průměrnou (nikoliv maximální) spotřebu jen 20 W (při použití našich nových nízkopříkonových tabel – řada D). Panel je navržen jako 300 Hz obecná obrazovka, na které si uživatel může definovat různá okna pro zobrazení. Panely se vyznačují maximálním využitím aktivní plochy pro zobrazování.


Části bočního LCD panelu

Parametry části bočního vnitřního LCD panelu odpovídají standardně typům VCS, ale mohou se lišit v dodávaném LCD (od 19″ do 38″) dle požadavků zákazníka a to obvykle v širokoúhlém provedení s rozlišením 1920 x 540 bodů (resp. 1920 x 502 bodů).

Pro vytváření scénářů (jednotlivých zobrazovaných úseků) na trase na LCD panelech za jízdy dodáváme specializovaný software – CityScreenInfo. Software má grafické uživatelské prostředí, které umožňuje jednoduchou a rychlou správu a vytváření scénářů pro LCD panely typu CityScreen.

Nezávazná poptávka