Profil firmy
O firmě
Námi dodávané informační, odbavovací, komunikační a řídicí systémy MHD a veřejné linkové dopravy řeší následující oblasti:
- na straně dispečinku a dalších pracovišť – řízení a dohled dopravy založený na vyhodnocování pozice vzhledem k jízdnímu řádu, údržba vozidel, výpravny a další řídící a kontrolní pracoviště – a to vše prostřednictvím jednoho řídícího SW – SPRINTER v různých variantách (IDS, MHD či řízení panelů – regionální či dopravních terminálů) s možností navázání i HW řešení radiové sítě dopravních podniků (radiokomunikační datové i hlasové ústředny) či radiových sítí mobilních operátorů. Nově pak pomocí backooofice pro zpracování transakcí v regionu a nahrávání vozidel
- na straně „inteligentních vozidel“ – komponenty palubní systémů – palubní počítače EPIS 4.0Cx (nově), validátory, odbavovací počítače EPIS 5A FC, vnitřní a vnější LED panely vozidla, LCD panely pro cestující, stavění výhybek (automatické), přijímače povelů od nevidomých (nová generace), kamerový systém vozidla, GSM komunikace – wifi do vozidel, V2X, apod ….).
- na straně vozoven aktualizaci dat ve vozidlech a sběr dat z vozidel – vyčítání dat z palubních počítačů a odbavovacích systémů, získávání provozních logů, vyčítání vážení a tachografů, apod. Nejnověji pak i správa systémů pro reklamu a dopravní informace.
- na straně inteligentních zastávek a stacionárních panelů (LED či LCD) včetně komunikace s dispečinkem, s vozidly, nevidomými spoluobčany, varovným a výstražným systémem osob, kamerami, apod.
- na straně dopravní cesty a její administrace – automatické stavění výhybek, preference na křižovatkách, spouštění „akcí“ ve významných bodech, apod. Nově se zabýváme i standardy V2X pro komunikaci vozidel a s okolím a s vozidly.
- další doprovodné služby – jako jsou dálkové vyčítání dat z vozidel (např. o odbavení), dálkové řízení reklamního vysílání ve vozidlech, dálkové zobrazování zpravodajství ve vozidlech, apod.
Pro tyto oblasti nabízíme roli dodavatele systému včetně systémové integrace i již existujících prvků.
Historie firmy
Firma Ing. Ivo Herman, CSc. byla založena 1.5.1990 za účelem výroby a vývoje speciálních elektronických výrobků a navazovala na již předtím realizované významné projekty. Nosným programem firmy je návrh a realizace elektronických výrobků z oblasti zpracování akustických signálů, oblasti vysokofrekvenční techniky, databázových informačních a řídicích systémů, telekomunikačních systémů a obchodní činnost. V uvedených činnostech nabízí zákazníkům komplexní přístup k řešeným problémům.
Složení firmy zabezpečuje rychlé inovační cykly a technická řešení na úrovni dnešní doby. Množství vývojových úkolů řeší v současnosti až 27 vývojových pracovníků, což garantuje krátké inovační cykly a rychlý vývoj aplikací. Ty jsou prováděny v těsné návaznosti na požadavky zákazníků a podle jejich přání, kdy vznikají zařízení a systémy „šité na míru“. Velkou výhodou firmy je úzké napojení na vědecké kruhy a specializované technické vybavení Fakulty elektrotechniky a informatiky VUT v Brně, se kterou řešíme některé výzkumné úkoly. Mezi ně zejména patří projekty aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje podporované Technologickou agenturou ČR – úspěšně ukončený projekt “Inteligentní telematický informační systém veřejné dopravy II” nebo nyní nově “Systém pro monitorování, vyhodnocování a řízení proudů chodců a cyklistů” nebo “Inteligentní veřejná doprava s využitím V2X“.
Významný rozvoj firmy začal v roce 2006, kdy jsme pořídili nové výrobní prostory na ulici Brněnská 993 v Modřicích, které zajišťují dostatek místa pro další rozvoj. V roce 2007 jsme spustili vlastní osazovací linku SMT na plošné spoje a stali se tak technologicky nezávislí. V roce 2008 jsme získali certifikát řízení jakosti výroby ISO 9001:2000. A v roce 2009 spatřil světlo světa jeden z nejpokrokovějších informačních systémů pro veřejnou dopravu osob a to nejen v ČR (palubní počítač EPIS 4.0 a SPRINTER 2010) a později i kombinované informační zastávkové panely ELP s integrovanou kamerou, informačním kioskem a veřejnou WiFi (2012). V letech 2014/2015 jsme úspěšně realizovali projekt Czechinvest “Zvýšení výrobní a vývojové kapacity firmy” s tím, že jsme již od konce července zprovoznili novou výrobní linku a provedli výraznou inovaci vybraných výrobků. V roce 2016 jsme zahájili přestavbu budovy firmy a získali další rozvojové prostory. V roce 2017 jsme dokončili rozšíření výrobních a vývojových prostor o rozloze dalších 1000 m2 určených zejména pro vývoj. Celková stavební investice do přestavby firmy přesáhla 18 mil. Kč a navíc byla vybudována další výrobní linka v hodnotě cca 10 mil. Kč.
Díky usilovné práci a neustálým inovacím jsme se stali systémovými integrátory v oblasti informačních systémů v několika dopravních podnicích v ČR a v krajských dispečincích IDS. V oblasti informačních systémů vozidel veřejné dopravy jsme schopni dodat kompletní řešení vozidel (např. nové pojetí vozidel) včetně vozidlových LED i LCD panelů, komunikací, odbavení, apod.. V roce 2011 jsme zahájili vývoj nového typu kombinovaného palubního počítače společného i s odbavovacím systémem pro veřejnou linkovou dopravu včetně SW “backoffice”. V současné době je v ověřovacím provozu a od podzimu předpokládáme výrobu jak kompaktní varianty EPIS 5A FCC, tak i dělené EPIS 5 FCS a to včetně čtečky bezkontaktních karet Mifare Desfire a bankovních karet.
Pro získání úplného přehledu o odborných schopnostech naší firmy si Vám v následující části dovolujeme předložit výčet realizovaných úkolů, na jejichž úspěšném vyřešení se podílela firma Ing. Ivo Herman, CSc.
Herman systems, s.r.o.
V roce 2017 dochází po 27 letech působnosti na trhu k významné změně formy společnosti, kdy firma Ing. Ivo Herman, CSc. předává vybrané aktivity do firmy HERMAN SYSTEMS, s.r.o.
Adresa sídla firmy se nachází v stávajícím sídle provozovny:
Herman systems s.r.o.
Brněnská 993
66442 Modřice
IČO – 05903378
Zapsáno pod spisovou značkou C 98843 u Krajského soudu v Brně
V souvislosti s těmito změnami již došlo ve firmě k několika významným organizačním změnám v řízení firmy.
Významné technologické kroky
Firma jako první v ČR zavedla níže uvedené technologie:
řešení regionálního odbavení – EPIS 5A a nový Backoffice – jedno zařízení komunikující na více směrů | 2019 | |
nový typ pojetí vozidla (EPIS 4.0C, jednotky UCU 5.0, nová řada eth. přepínačů ECU, nová generace APC, integrace čelní kamery, a další … | rok byl ve znamení projektu RIS II | 2018 |
zálohování zastávkových panelů pomocí lithiových akumulátorů a napájených z veřejného osvětlení | zálohování digitálních označníků | 2017 |
systémy dálkově řízené reklamy spolu s veřejnou wifi pro cestující | LCD s komunikacemi | 2016 |
kompaktní digitální zastávkové označníky s roztečí LED diod 3,8 mm | digitální označník | 2016 |
kamerový systém vozidla ovládaný přes palubní počítač | kamerový systém | 2016 |
systém počítání cestujících integrovaný do palubního počítače (sledování obsazenosti vozidla) | počítání cestujících | 2015 |
zobrazování aktuálních odjezdů navazujících vozidel ze zastávky na vozidlovém LCD | vozidlový dynamický označník | 2014 |
systém přímé komunikace odbavovacího zařízení EPIS 5 FCx s dispečinky IDS | EPIS 5FCx a dispečinky IDS | 2014 |
systém přímé komunikace vozidla s inteligentní zastávkou | EPIS 4.0 a ELP | 2012 |
zavedení veřejného internetu na inteligentní zastávky | ELP | 2012 |
palubní počítač s odděleným LCD displejem pro řidiče | EPIS 4.0 | 2009 |
obousměrný komunikační systém OAS hlasového informování pro nevidomé | systém OAS | 2007 |
dálkové sledování počtu cestujících na zastávkách | integrováno vELP | 2007 |
indukční stavění tramvajových výhybek včetně identifikace vozidla | systém BSV | 2007 |
monitoring světelného bodu do vzdáleností 600m | systém MSB | 2005 |
kombinovanou fónickou a datovou síť se sledováním polohy | systém SPRINTER | 2003 |
dálkové otevírání dveří vozidla MHD včetně zvukové indikace pro nevidomé | EPNEV 3.03 TD | 2001 |
indukční stavění trolejbusových výhybek včetně identifikace vozidla | systém BSV | 2000 |
řízení napájecí soustavy vozidla MHD doplněné o měnič RDST | jednotka IJN 01 | 2000 |
trojnásobný digitální hlásič s nezávislými výstupy | jednotka EPIS | 1995 |
Aktivity firmy v jednotlivých oblastech
Oblast městské a veřejné hromadné dopravy
- palubní počítače MHD řady EPIS 4.x - nový palubní počítač EPIS 4.0C s dotykovým 7″ nebo 8″ LCD displejem. Skládá se z dotykového LCD terminálu řidiče s kapacitní dotykovou plochou (EPT 4.08C) a vlastního počítače, které jsou propojeny pomocí jediného kabelu. Jednotka palubního počítače obsahuje průmyslové PC, desku hlášení a komunikací a desku inteligentního napájení. Vše v malé, kompaktní podobě. Tato rozdělená koncepce šetří místo na palubní desce a umožňuje jednodušší připojování dalších systémů.
- palubní počítače veřejné linkové dopravy - nový palubní počítač EPIS 5.A FCx s kapacitním dotykovým 10,2″ LCD displejem (kompaktní i dělená varianta). Obsahuje tiskárnu s dlouhou dobou života, čtečku bezkontaktních bankovních a uživatelských karet, zákaznický displej, komunikace GSM/LTE, GPRS příp. UMTS, WiFi, čtyřnásobný nezávislý hlásič zastávek. Je založen na počítačích s PC, 32 GBajtů SSD, 2 GBajt RAM paměti.
- validátory – jednotky pro samoobslužné odbavení cestujících ve vozidlech zejména MHD
- vnitřní a vnější displeje vozidel - z vysoce svítivých LED diod umožňují zobrazení až tří řádky textu: čísla linky, cíle a významných zastávek. Vyznačují se vysokou hustotou LED, nízkým příkonem a vynikající čitelností. Jsou vyráběny i v ekonomické verzi. Do vozidel taktéž nabízíme LCD displeje pro cestující v různém provedení.
- veřejná wifi ve vozidlech - kdy je možno jednotku dodat samostatně (jednotky UCU) nebo ji kombinovat s jinou jednotkou, zejména pak s LCD pro cestující.
- jednotky sledování polohy MSP - zařízení pro sledování polohy vozidel a komunikaci s řidičem prostřednictvím GSM/GPRS/GPS. Standardně se vyrábí bez nebo s dvojnásobným digitálním hlásičem. Nyní připravujeme novou řadu MSP 5.0.
- inteligentní zastávkové panely - jsou určeny pro informování cestujících v uzlech v LED či LCD technologiích. Jako první v ČR jsme integrovali kameru pro dálkové sledování dějů na zastávce. Standardně obsahují i systém informování nevidomých, na vyžádání pak i veřejné připojení WiFi pro cestující (WiFi point) a doplněné o zastávkový informační kiosek – LCD terminál cestujících (ipoint).
- řízení radiových sítí MHD - jedno nebo více základnové řešení sledování vozidel MHD včetně hlasové a datové komunikace pomocí rychlých radiostanic a SW SPRINTER pro dispečerská a vozovenská pracoviště včetně porovnávání polohy vozidel s jízdními řády.
- systém BSV - zařízení určené pro bezkontaktní (příp. automatické) stavění trolejbusových a tramvajových výhybek (BSV) a identifikaci průjezdu vozidel (i autobusů) včetně otevírání závor, vrat garáží, preferencí – část pro vozidla a pevnou část určenou do rozvaděčových skříní včetně dodávek celých řídících skříní. Schváleno i pro použití v tramvajích.
- jednotky a zdroje pro řízení napájení v MHD - integrované jednotky napájení IJN 10N a IJN 12, napájecí reléové jednotky NRJ 02 a zdroje radiostanic řady MR 15/12 (nový typ) a MR 02 a inovované měniče klimatizace MK 12V/10A. Nově s elektronickým relé.
- přijímače signalizace od nevidomých EPNEV - řada pro ČR i Slovensko. Nyní se dodává nová řada přijímačů s vyšší citlivostí a odolností proti přebuzení.
- integrované digitální hlásiče s podporou radiových komunikací na krátké, střední a dlouhé vzdálenosti a s integrovaným FLASH diskem – EPIS 2.45 (nyní výběhový typ) a jednoduchý levný nově připravovaný dvojkanálový vozidlový EPIS 3.02 určený do vozidel integrovaných dopravních systémů či integrovaný do modulů sledování polohy MSP.
- systémy přenosu dat na krátké vzdálenosti v pásmech ISM pro vozovny a technologie na trati (komunikace s okolím, noční přehrávání dat a bezkontaktní snímání stavů z vozidel, apod.)
Oblast vysokofrekvenční techniky
- přijímače signalizace od nevidomých EPNEV - soustava od vozidlových pro MHD a veřejnou přepravu osob, vlakových, zastávkových a domovních provedení pro organizace až po ucelený komunikační systém s hlasovým přehrávačem a bezdrátovou signalizací k přepážkovým pracovnicím (systém OAS – orientační akustický systém pro nevidomé a silně slabozraké).
- přijímače pro městské a obecní rozhlasy a bezpečnostní systémy - přijímače řady BIS (bezdrátový informační systém) a DIGI 100. Jsou vyvinuty jak pro analogové zpracování signálu (řada BIS), tak i digitální – univerzální HW platformu založenou na výkonném signálovém procesoru a digitálním zpracování signálu (řada PKZ). Nově je vyvinut i systém DIGI 100 (digitální radiová stanice).
- komunikační systémy GSM/GPRS/UMTS pro hlasovou a datovou komunikaci s vozidly (náhrada mobilního telefonu pevně spojená s vozidlem. Jednotky umožňuji i zasílání kódovaných zpráv na vozidlo, příp. jeho sledování polohy.
- RFID systémy – určené zejména pro dlouhodobé měření teploty a bezdrátové vyčítání obsahu paměti.
- komponenty pro rozvod televizního signálu.
- systémy přenosu dat na krátké vzdálenosti v pásmu zejména 5,4 GHz pro vozovny a technologie na trati (komunikace s okolím, noční přehrávání dat a bezkontaktní snímání stavů z vozidel).
- radiové a datové modemy.
Oblast řídicích systémů:
- řízení zapínání a sledování stavu veřejného osvětlení po silových vedeních do vzdálenosti 800 m - monitorování světelného bodu – MSB.
- systémy sběru dat na velké vzdálenosti (do 3 km) – systém COLL.
- přehrávače MP3 souborů pro vestavné a samostatné aplikace včetně dálkového ovládání.
- signalizační systémy složené z LED diod (např. pro vozovny, signalizace stavu výhybek, apod.).
- komunikační jednotky připojitelné na internet.
- převodníky pro přenos dat (RS 232/LPT, izolované RS 232 / RS 485 nebo RS 232 / RS 422, RS 232 / IBIS).
- ostatní elektronické zařízení.
Výčet významných prací firmy
- 2018/2019 – realizace projektu RIS II - montáž 759 vozidel – největší projekt svého druhu v ČR
- 2018 – realizace dodávky komplexního systému pro DP Mostu a Litvínova – výbava 64 autobusů (palubní počítače a povelové přijímače) a informační systémy pro tramvaje a 19 zastávkových panelů.
- únor 2017 – instalace zastávkových označníků s lithiovými akumulátory a s roztečí 3,8 mm napájených z veřejného osvětlení.
- listopad 2016 - dodávka 72 kamerových systémů instalovaných do tramvají a trolejbusů v DPO a.s.
- listopad 2016 – realizace městského informačního systému pro “malou MHD” v Berouně. Součástí byly nové typy “slim” LCD, zastávkové panely a LED panely na označníky, povelové přijímače napájené ze solárních panelů, zastávkové označníky jednonohé (61), apod.
- prosinec 2015 - dodávka komplexního systému pro DP Mostu a Litvínova – výbava 47 tramvají (palubní počítače, povelové přijímače a informační systémy, 25 zastávkových panelů a SW Sprinter včetně řízení radiové sítě.
- prosinec 2015 - dodávka 16 inteligentních zastávek s LCD o velikosti 27″ pro město Ústí nad Labem včetně SW SPRINTER pro řízení zastávkových panelů.
- říjen 2015 – ukončení realizace největší zakázky na palubní systémy v ČR pro oblast MHD za posledních 10 let – “Palubní počítač MHD” v DPO a.s., kde součástí dodávek byla výbava 617 vozidel, 6 vozoven, 2 dispečinky, řešení řízení radiové sítě, 39 vozidel počítání cestujících, apod.
- červen 2015 – realizace největší dodávky zastávkových panelů v ČR pro bývalý Východočeský kraj – celkem 192 zastávkových panelů skládaných dle požadavků.
- květen 2015 – realizace krajského zastávkového informačního systému ve Zlínském kraji (dodávka 26 panelů a serveru SPRINTER)
- 2014 – 2015 – realizace dispečinku IDS JMK (HW i SW), který obsluhuje až 1700 vozidel (autobusy, MHD v Brně a vlaky) a řídí více jak 200 inteligentních zastávkových panelů. Řídicím SW je SW Sprinter pro IDS.
- prosinec 2014 - dodávka 58 digitálních zastávkových označníků ELP 150 pro DPMB a.s. včetně modulu pro zpřesňování polohy vozidel.
- červen 2014 - realizace nového typu zastávkových velkoplošných tříbarevných LED panelů pro nově vybudovaný dopravní terminál v Náchodě.
- červen 2014 - dodávka 64 palubních počítačů EPIS 4.0A, nového řízení radiové sítě EPIS FD-NET, dispečerského SW SPRINTER 2014, automatického nahrávání vozidel MHD pro DPMJ a.s. a současně řízení preferencí na 15 křižovatkách v městě Jihlava.
- prosinec 2013 - ukončení projektu aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje podporovaného Technologickou agenturou ČR – projekt “Inteligentní telematický informační systém veřejné dopravy” řešeného v letech 2011 až 2013. V rámci projektu byl vyvíjen palubní počítač s odbavením EPIS 5 FC.
- prosinec 2013 – ukončení vývoje palubního počítače s odbavením EPIS 5 FC, který je určen pro veřejnou linkovou dopravu.
- prosinec 2012 – dodávka 51 elektronických inteligentních panelů pro velké uzly a rekonstrukce dalších 80 panelů.
- prosinec 2012 – realizace komplexního informačního systému na dopravním terminálu na Svinovských mostech v Ostravě.
- prosinec 2012 – dodávka 92 palubních počítačů EPIS 4.0A, nového řízení radiové sítě EPIS FD-NET, dispečerského SW SPRINTER 2013, automatického nahrávání vozidel MHD pro DSZO s.r.o. a 42 řídicích jednotek pro preferenci na křižovatkách ve městě Zlín.
- listopad 2012 – realizace informačního systému na dopravním terminálu v Chebu.
- červen 2012 – dodávka 12-ti inteligentních zastávek včetně komunikace mezi vozidly a zastávkovým panelem pracující v privátní radiové síti. Dispečerský systém SPRINTER byl rozšířen i o ovládání LED panelů na inteligentních zastávkách.
- září 2011 – realizace zastávkového informačního systému v Brně na České.
- září 2011 – tvorba systému automatického stavění výhybek pro palubní počítače EPIS 4.0.
- červen 2010 – systém pro řízení preferencí křižovatek v radiové síti TAIT v městě Plzni (více jak 25 křižovatek) včetně grafického editoru křižovatek a jeho provázanosti na palubní počítač EPIS 4.0x.
- červen 2010 – řešení velkoplošných informačních panelů založených na plazmových či LED displejích pro zobrazování dopravní situace v dopravních uzlech se schopností sběru dat z inteligentních označníků v jejich okolí.
- červen 2010 – velký zastávkový označník 8 řádkový oboustranný řízený GPRS nebo přes internet (nízkoenegetický) obsahující 27 tisíc svítících bodů.
- květen 2010 – Nová verze dispečerského informačního systému SPRINTER 2010 obsahujícího mapové podklady a mnoho dalších novinek.
- květen 2010 – systém radiového sběru polohy služebních vozidel a vedení knihy jízd.
- duben 2010 – mále zastávkové označníky s energeticky úsporným řešením řízené pomocí GPRS a obsahující i varovný systém obyvatelstva a povelový přijímač nevidomých – vyrobeno pro Dopravní podnik města České Budějovice ve spolupráci s firmou Colsys s.r.o., TSE s.r.o. a IPM (Itálie).
- březen 2010 – automatické vyhlašování zastávek ve vozidle MHD dle polohy GPS.
- březen 2010 – automatický systém stavění řízení vlakové cesty pro trolejbusové vozovny.
- březen 2010 – hlasová radiová ústředna obsluhující 32 hlasových kanálů a 3 základnové radiostanice o 8 radiových kanálech.
- listopad 2009 - systém nahrávání dat do vozidel na frekvenci 5,8 GHz s vysokou průchodností dat – 1 Mbajt/1s (čistá přenosová rychlost).
- říjen 2009 – univerzální komunikační jednotka ethernet zajišťující napájení WiFi antén a komunikaci na frekvenci 866 MHz s dálkovým dohledem.
- září 2008 – spolu s firmou GES vítězství ve výběrovém řízení “Dynamický dispečink” v PMDP a.s.
- 2006 – realizace centrálního dispečinku jihomoravského kraje v rámci konsorcia firem GITY a.s. a T-mapy s.r.o. a zahájení výroby jednotek MSP 1.1.
- 2005 – vývoj monitorování světelného bodu po silových vedeních ve spolupráci s firmou DAT-MO-LUX s.r.o.
- 2005 – vývoj jednotky pro měření teploty u přepravovaného zboží – projekt ECOFRIDGE.
- 2004 – trvá - nový systém BSV s modulací FSK a přenosovou rychlostí 4 800 kbit/s.
- 2002 – 2006 – vývoj a výroba unikátního systému DATA-COLL pro sběr na dlouhé vzdálenosti – cca do 10 km ve spolupráci s firmou DAT-MO-LUX s.r.o..
- 2002 - 2010 – dodávka kompletních informačních systémů EPIS 2.45 UIR pro DP Ostrava a.s. a její plnění včetně rychlých radiokomunikačních kanálů na kmitočtu 2.45 GHz pro nahrávání vozidel.
- 2002 – trvá – realizace několika smluv na dispečerské řízení radiové sítě pro DP Ostrava, a.s. založené na jednotkách EPIS umožňující přenos dat a lokalizaci polohy z více základnových radiostanic.
- 2001 - 2005 – člen vítězného konsorcia na dodávku „řídícího a informačního systému“ pro DPMB a.s. (cca 385 hlásičů EPIS 2.45, 550 kusů IJN 10, 300 kusů systémů BSV, apod.).
- 2001 - dodávka více jak 350 kusů přijímačů pro nevidomé EPNEV 3.03TD pro tramvajový a trolejbusový provoz s automatickým otevíráním dveří a identifikačním trylkem prostoru dveří v DPO a.s.
- 2001 - 2006 – jednotka přijímače PKZ pro místní bezdrátové rozhlasy. V roce 2005 – 2006 vývoj a výroba inovované jednotky pro firmu VEGACOM a.s.
- 2000 – trvá – zahájení výroby integrovaných jednotek napájení IJN 01. Dnes se vyrábí IJN 10N, IJN 12, NRJ 02 a další.
- 2000 – trvá – výroba řídicích skříní trolejbusových výhybek BSV-S 01, BSV-S 02 a BSV-S 03 pro DPMB a.s. (magnetické a motorové trolejbusové výhybky).
- 2000 – trvá – zahájení výroby komponentů bezkontaktního stavění výhybek BSV pomocí induktivní smyčky.
- 1999 – výroba samostatných 6-ti kanálových jednotek přijímače signalizace od nevidomých EPNEV včetně schopnosti generování trylků pro akustické výstupy v několika provedeních.
- 1998 – 1999 – vývoz digitálních hlásičů EPIS 2.36 do okolních zemí (Polsko, Bulharsko, Litva, Slovensko, Lotyšsko, …).
- 1998 – 2002 – Uvedení hlásiče EPIS verze 2.36 NMR na trh (oproti předchozí verzi může obsahovat rychlou sběrnici, přijímač signalizace od nevidomých a radiový maják na krátké vzdálenosti 64 kbit/s – KORIS (vyrobeno více jak 350 ks).
- 1998 – zahájena výroba zdrojů pro vozidlové radiostanice 13,8V/4A s nastavitelným výstupním napětím
- 1998 – ve spolupráci s firmou BUSE zavedení výroby integrovaných skříní BSH pro KAROSU a.s., Škodu Ostrov, s.r.o. a ČKD Dopravní systémy. Zajištění možnosti objednání digitálních hlásičů přímo od dodavatele autobusů, trolejbusů i tramvají.
- 1997 – 1999 – Vývoj adapterů pro jednotku EPIS použitou v obousměrně ovládaných tramvajích typu KT-8. V současné době je vyráběna nová univerzální verze adapterů s obousměrnou komunikací, která je plně programově řízena a umožňující přenos video signálu přes celou tramvaj.
- 1997 – 1998 – Uvedení nové generace hlásičů EPIS verze 2.36 na trh (vyrobeno více jak 210 ks digitálních hlásičů).
- 1996 – 1998 – programová realizace algoritmu modemu FFSK 1200 bit/s na signálovém procesoru, který je použit v digitálních hlásičích EPIS pro komunikaci s dispečerským stanovištěm.
- 1996 – vítězství ve výběrovém řízení na elektroakustickou jednotku EPIS 2.35 s podporou radiových komunikací vozidla v Dopravním podniku Ostrava, a.s.
- 1995 – 1996 – Úprava velmi kvalitní metody kódování řeči MPEG pro potřeby dopravních podniků, kde bylo prozatím dosaženo datového toku < 40 kbit/s pro frekvenční pásmo hlásiče do 10 kHz. Došlo tak ke zdvojnásobení kapacity hlásiče pouhou výměnou databází a programu.
- 1995 – 1996 – návrh, vývoj a výroba digitálního hlásiče EPIS (verze 2) rozšířeného o vnitřní a vnější rozhlas vozu a podporu radiových komunikací vozidla a její ověření v provozu (výroba 12 kusové prototypové série).
- 1995 – Realizace a výroba modemů 1200 bit/s pro pomalý sběr dat pomocí radiostanic přes rozhraní RS 232 . Modemy použity i pro sběr řídících informací v televizních kabelových rozvodech.
- 1994 – 1995 – Vývoj a realizace funkčního vzorku digitálního hlásiče EPIS verze 1.00 předvedeného na 37. Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně v rekonstruované tramvaji T3R na podzim 1995 v expozici ČKD Tatra, a.s.
- 1993 – 1994 – Návrh, vývoj a realizace modemu pro “alternativní videotexovou službu” pro SPT Telecom, a.s. Nejvýznamnější výsledky byly funkční vzorek modemu řízeného signálovým procesorem, návrh specializovaného komunikačního protokolu pro efektivní vícekanálový přenos kombinovaných dat a zvládnutá metoda kódování řeči.
- 1989 – 1990 – Vývoj a realizace grafického editoru jazyka SDL (Specification and Description Language – viz. doporučení ITU Z.100 ) určeného pro popis paralelních dějů v řídících systémech reálného času.
- 1986 – 1989 – Realizace telekomunikačního simulátoru volání účastnických stanic pro SPT Telecom. Jednalo se o vývoj unikátního multiprogramového zařízení řízeného počítačem s 80-ti analogovými výstupy simulujícími chování telefonních účastníků pro různé druhy telefonních ústředen.
- 1983 – 1998 – Vývoj, realizace a sériová výroba úplného sortimentu vysokofrekvenčních pasivních a aktivních filtrů, zesilovačů a konvertorů do frekvence 1 GHz. Za nejvýznamnější úspěch v této oblasti lze považovat homologaci filtrů pro televizní kabelové rozvody (1994).
- 1983 – Návrh a realizace domovní akustické ústředny doplněné o zabezpečovací a řídící funkce a rozhraní na telefonní linku (zařízení je doposud v činnosti).